woensdag 15 februari 2017

Vorderingen tot 15-02-2017

In onze vorige blog is te lezen waar we deze week mee bezig zijn geweest. Woensdag hebben we feedback kunnen ontvangen op onze pilot-opdracht nav. de presentatie die we hierover hebben gegeven.
Met de pilot-opdracht richten we ons voornamelijk op de eerste twee stappen van het ADDIE model. Dit is dus het analyse en design(waar we soms terecht zullen komen in development). De feedback die we gekregen hebben na het toelichten van onze vordering en vervolgstappen was dat we ons op dit moment wat beter moeten gaan richten op het deel analyse vanuit het ADDIE model. 

Het probleem waar we mee bezig gaan in de komende twee weken(vakantie) is dat we erachter willen komen wat de leerlingen al kunnen en kennen op dit gebied en wat ze nodig hebben om het weekjournaal daadwerkelijk te kunnen gaan maken. De vraag vanuit de school was namelijk dat ze wouden dat ouders/verzorgers meer betrokken konden worden bij wat de leerlingen meemaken, mee bezig zijn en leren op school. De vraag hadden ze zelf al gedeeltelijk beantwoord, namelijk door een soort van informatievideo.

Het probleem wat hieruit voortkomt is natuurlijk dat er weinig tot geen idee is bij de school hoe ze dit kunnen gaan vormgeven. Dit is waar wij in beeld komen. Wij zijn namelijk in week 1 met het idee gekomen om dit gaan weer te geven in de vorm van een weekjournaal. De stappen die we al hebben doorlopen in dit proces zijn te vinden in onze vorige blogs maar voor deze week is de concrete vervolgstap die we gaan maken:
- Doelgroep concreet beschrijven
- Vraag en probleem concreet beschrijven
- Rollen weekjournaal beschrijven(wat heb je nodig)
- Benodigdheden voor de school (inclusief kostenplaatje)
- Welk doel hebben we met het project (leerling en onszelf)

- Plannen wanneer we langsgaan op het Windesheim in Sibculo
(Zodat alle groepsleden een goed beeld kunnen vormen van de doelgroep)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten